سامانه پیامکی چیست؟

یکی از روش های بازاریابی و برقراری ارتباط با کاربران، ارسال پیامک کوتاه می باشد. اما ارسال پیامک گروهی برای تعداد زیادی از افراد را نمی توان با موبایل و سیمکارت معمولی انجام داد. استفاده از یک سامانه پیامکی به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را از جشنواره ها و اخبار کسب و کارتان مطلع کنید. در ادامه به شما میگوییم سامانه پیامکی چیست و یک سامانه پیامکی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

سامانه پیامکی یا پنل پیامکی چیست؟

یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه دیجیتال مارکتینگ، سامانه پیامکی یا پنل پیامکی می باشد. توسط این ابزار می توانید برای گروهی از مخاطبان خود پیامک انبوه ارسال نمایید. حتما شما نیز روزانه با پیامک های تبلیغاتی گوناگونی روبرو می شوید. ارسال پیامک گروهی که همراه با برنامه ریزی باشد، باعث ماندگاری کسب و کار شما در ذهن مخاطبان می شود. اما از سامانه پیامکی چه استفاده ای می شود؟

از کاربردهای سامانه پیامکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع رسانی اعلان ها، رویدادهای مهم و … به کاربران
  • اطلاع رسانی درباره تخفیف ها و جشنواره های کسب و کار
  • ارسال فرم نظر سنجی و … به کاربران
  • ارسال پیامک برای کارمندان یک شرکت در خصوص اطلاع رسانی ها
  • ارسال پیامک احراز هویت کاربران

ویژگی های یک سامانه پیامکی خوب

شما می توانید در هر حوزه ای که مشغول به کار هستید، با استفاده از سامانه پیامکی، بهره وری کسب و کار خود را افزایش دهید. در صورتی که به فکر بازاریابی پیامکی هستید، نیاز به ثبت نام در یک پنل پیامکی خواهید داشت. اما نکته قابل توجه این است که سامانه پیامکی خوب  باید دارای یک سری ویژگی ها باشد. در غیر اینصورت هنگام ارسال پیامک گروهی با مشکلاتی روبرو می شود یا بازخورد مناسبی دریافت نمی کنید. در ادامه به بررسی امکانات یک سامانه پیامکی خوب می پردازیم.

1- ارسال سریع پیامک

یکی از ویژگی هایی که برای هر پنل پیامکی ضروری است، ارسال سریع پیامک می باشد. برخی پیامک ها مانند تخفیف های مناسبتی باید در زمان مقرر به دست مخاطبان برسد. در صورتی که پنل پیامکی از فناوری پیشرفته برای ارسال میلیون ها پیام در چند ثانیه برخوردار نباشد، ممکن است با اختلال روبرو شوید. همچنین با افزایش مخاطبان، باید ظرفیت ارسال پیامک های خود را نیز افزایش دهید. 

2- برخورداری از پنل کاربری ساده

پنل پیامکی که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، باید یک محیط کاربر پسند و ساده داشته باشد تا هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه نشوید. در صورتی که سامانه پیامکی که انتخاب میکنید یوزر فرندلی نباشد و نیاز به یادگیری و آموزش داشته باشد، مقداری دشوار و زمان گیر می شود. بنابراین از پنلی استفاده کنید که به راحتی بتوانید با مشتریان خود در ارتباط باشید.

3- دریافت تعرفه مناسب

مورد دیگری که در انتخاب سامانه پیامکی باید به آن توجه داشته باشید، تعرفه مناسب پنل  و هر پیامک می باشد. در صورتی که هزینه ارسال پیامک گروهی مناسب باشد، می توانید برای تعداد مشتریان بیشتری پیامک گروهی ارسال کنید و از این طریق نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

در صورتی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، به صرفه بودن قیمت پنل پیامکی برایتان اهمیت بیشتری خواهد داشت. 

4- دسته بندی پیشرفته مخاطبان 

با استفاده از یک پنل پیامکی با کیفیت می توانید مخاطبان خود را به صورت پیشرفته دسته بندی کنید. با استفاده از امکان گروه بندی پیشرفته مخاطبان می توانید، مخاطبان خود را در گروه های مجزا قرار دهید و پیامک مورد نظرتان را برای آنها ارسال نمایید. برای مثال دسته ای از مخاطبان تان آنهایی هستند که هنوز از شما خریدی نکرده و قصد دارید آنها را به مشتری بالفعل تبدیل کنید. دسته دیگر مشتریانی هستند که تاکنون از شما خرید کرده اند و میخواهید محصولات جدید خود را به آنها معرفی کنید. بنابراین طبقه بندی پیشرفته مخاطبان به شما کمک خواهد کرد.

5- شخصی سازی پیام ها

یکی دیگر از امکاناتی که یک پنل پیامکی خوب باید در اختیارتان قرار دهد، اماکن شخصی سازی پیام ها می باشید. شخصی سازی پیام ها به شما کمک می کند تا از اطلاعاتی همچون نام، سن، تاریخ تولد و … مخاطبان برای جلب نظر مخاطب استفاده کنید و اس ام اس مارکتینگ انجام دهید. از دلایل اهمیت شخصی سازی پیامک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخاطبان با دریافت پیامک های شخصی سازی شده به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت و بین شما و مشتری تعامل ایجاد می شود.
  • امکان باز شدن پیامک های شخصی سازی شده توسط مخاطبان بیشتر از پیامک های معمولی است.

6- ارائه گزارش های کامل 

یکی دیگر از ویژگی های مهم در پنل پیامکی حرفه ای این است که در مورد عملکرد اسم ام اس هایتان، یک تحلیل و گزارش کامل در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با استفاده از گزارشی که پنل پیامک در اختیارتان قرار می دهد، به تجزیه و تحلیل کسب و کار خود بپردازید. در گزارشی که از سامانه پیامکی دریافت می کنید بایستی موارد زیر مورد بررسی قرار گرفته باشد.

  • نرخ کلیک: نرخ کلیک نشان دهنده درصد افرادی است که بر روی لینک ارسالی شما کلیک کرده اند.
  • خلاصه کمپین پیامکی: این مورد شامل نمای کلی مانند زمان، تاریخ و تعداد پیام هایی است که برای کاربران ارسال کرده اید.
  • دریافت کنندگان پیامک: این مورد تعداد افرادی که پیامک شما را دریافت کرده اند، نمایش می دهد.

7- ارائه خط پیامکی به کسب و کارها

یکی دیگر از ویژگی هایی که پنل پیامکی با کیفیت دارد، ارائه خط پیامکی به کسب و کارها می باشد. به طور معمول 2 نوع خط پیامکی اشتراکی و اختصاصی وجود دارد. خط اشتراکی رایگان است و برای خط اختصاصی لازم است هزینه پرداخت کنید.

8- ارائه خدمات پشتیبانی 

یکی دیگر از مواردی که در خرید پنل پیامکی از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است، خدمات پشتیبانی شرکت سامانه پیامکی است. هنگامی که پنل پیامک خود را خریداری می کنید، ممکن است یک سری سوالات برایتان بوجود بیاید. در چنین شرایطی تیم پشتیبان آموزش های لازم را در اختیارتان قرار می دهد. 

نحوه استفاده از سامانه پیامکی برای کسب و کار

اکنون که با سامانه پیامکی و کاربرد آن آشنا شدید، به شما می گوییم که چطور از سامانه پیامکی که انتخاب کردید، استفاده کنید.

1-ساخت لیست مخاطبان

در قدم اول لازم است یک لیست از مخاطبانی که قصد ارسال پیامک گروهی برای آنها دارید را تهیه کنید. شما می توانید با خرید بانک شماره موبایل صنف مدنظرتان به ارسال پیامک گروهی بپردازید.

2-ثبت نام در پنل پیامکی

در مرحله دوم لازم است تا در پنل پیامکی مدنظر خود ثبت نمایید. برای این کار کافی است مراحل ثبت نام سامانه پیامکی خود را دنبال کنید.

3-آماده کردن متن پیام

در این مرحله باید متن پیامکی که قصد دارید برای مخاطبان خود ارسال کنید را تهیه کنید. در ادامه مواردی که برای نوشتن متن پیامک باید به آنها توجه داشته باشید را بررسی می کنیم.

  • از نوشتن متن پیام های طولانی خودداری کنید تا نظر مخاطبان را جلب کنید.
  • به طور واضح صحبت کنید و از عبارت های پیچیده استفاده نکنید.
  • از پیام های شخصی سازی شده استفاده کنید تا مخاطبان تحت تاثیر قرار بگیرند.
  • به طور واضح جشنواره ها، تخفیف ها و … را برای مخاطبان بازگو کنید.
  • در صورت امکان با استفاده از جملات طنز و ایموجی ها تاثیر گذاری پیام خود را افزایش دهید.
  • پیش از ارسال پیام ابتدا آن را برای خود ارسال کنید تا از نحوه و چیدمان ارسال آن مطلع شوید.
  • در مخاطب با استفاده از کلماتی همچون زمان محدود، تنها امروز و … احساس فوریت ایجاد کنید.

در مطلب “چگونه پیامک انبوه ارسال کنیم | نکات ارسال پیامک گروهی” تکنیک های بیشتری در رابطه با ارسال پیامک گروهی بیان کرده ایم.

4-ساخت و ارسال پیامک

پس از انجام مراحل بالا نوبت به ارسال پیامک می رسد. امکان ارسال پیامک به صورت زمان بندی شده و در لحظه وجود دارد. پس از sms مارکتینگ می توانید با استفاده از گزارشی که پنل پیامکی در اختیارتان میگذارد متوجه شوید، چند درصد از کاربران پیامک شما را دریافت کرده اند و چند درصد نرخ تبدیل داشته اید.

ادامه مطلب