چگونه پیامک انبوه ارسال کنیم

یکی از رایج ترین روش های بازاریابی ارسال پیامک گروهی می باشد. چرا که امروزه تلفن همراه به یکی از ضروری ترین ابزارها برای بشر تبدیل شده است. به این ترتیب می توان با داشتن یک شماره موبایل از مشتریان هدف، تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار خود را آغاز کنید. این روش از بازاریابی بسیار آسان و کم هزینه بوده و در اکثر مواقع باعث تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به سوال چگونه پیامک انبوه ارسال کنیم، پاسخ دهیم. همچنین نکات ارسال پیامک گروهی را نیز بررسی می کنیم.

منظور از ارسال پیامک گروهی چیست؟

حتما شما نیز تاکنون پیامک های تبلیغاتی دریافت کرده اید. ارسال sms گروهی یکی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. در این روش یک پیام به چندین نفر ارسال می شود. برای این کار روش های بسیاری وجود دارد. مخاطبینی که به آنها پیامک تبلیغاتی ارسال می کنید، بایستی در دسته مخاطبین هدف تان قرار گرفته باشند. برای مثال ارسال پیامک گروهی با موضوع لوازم آرایشی و بهداشتی، بایستی برای مخاطبین هدفتان که خانم ها هستند ارسال شود تا برایتان اثر گذار باشد. شما می توانید با خرید بانک شماره موبایل های مرتبط با حوزه کاری خود، به ارسال هدفمند پیامک گروهی بپردازید.

علاوه بر ارسال پیامک گروهی، می توانید از ایمیل مارکتینگ نیز به منظور بازاریابی استفاده نمایید. شما می توانید مقاله ارسال ایمیل گروهی در جیمیل را نیز مطالعه نمایید. اما مزایا و معایب ارسال پیام گروهی چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

ارسال پیامک گروهی چیست

مزایا و معایب ارسال پیامک گروهی 

 اگر قصد بازاریابی توسط ارسال پیامک گروهی دارید، بایستی با مزایا و معایب آن آشنا شوید. همچنین دانستن نکات و چالش های این مسیر نیز بسیار مهم است. 

مزایای ارسال پیامک گروهی

  • ارسال sms تبلیغاتی نیاز به واسطه ندارد و به طور مستقیم برای کسب و کارتان تبلیغ می کنید. 
  • بازاریابی توسط ارسال پیامک گروهی بسیار آسان بوده و به دلیل کوتاهی متن پیام، از خوانده شدن آن توسط اکثر مشتریان اطمینان خواهید داشت. 
  • در کمترین زمان می توانید به گروه مخاطبین هدف خود،پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
  • در بسیاری از موارد کاربران پیامک های تبلیغاتی را حذف نمی کنند. همین موضوع باعث می شود تا در ذهن آنها ماندگار شوید و در صورت نیاز به شما مراجعه کنند.
  • این روش تبلیغاتی هدفمند بوده و از این که وقت و سرمایه خود را هدر نداده اید، اطمینان خواهید داشت.

معایب ارسال پیامک گروهی

علاوه بر مزایای گفته شده، ارسال پیامک گروهی معایبی نیز دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • برای ارسال پیامک گروهی محدودیت ارسال متن دارید و هر پیامک باید کمتر از 70 کاراکتر باشد. بنابراین ارسال پیامک طولانی امکان پذیر نیست و در نهایت بایستی دو پیامک ارسال کنید.
  • برخی از مخاطبان با دیدن پیامک تبلیغاتی احساس ناخوشایندی نسبت به آن کسب و کار پیدا می کنند.
  • هنگام ارسال sms گروهی نمی توانید از فایل های تصویری و صوتی استفاده کنید. به همین خاطر لازم است سعی کنید متن پیام خود را  کامل و جذاب بنویسید.
  • برخی از مشتریان نیز تنظیماتی از سمت مخابرات اجرا کرده اند تا پیامک های تبلیغاتی برایشان ارسال نشود.

اس ام اس تبلیغاتی چه کاربردی دارد؟

ارسال پیامک تبلیغاتی برای هر کسب و کاری در هر حوزه می تواند مفید باشد. شما می توانید با اهداف گوناگونی به ارسال پیامک گروهی بپردازید. برای مثال اطلاع رسانی تخفیف ها، برگزاری دوره های آموزشی، تبریک و تهنیت در مراسم های گوناگون و … می تواند از اهداف ارسال پیامک تبلیغاتی باشد.

ارسال پیامک گروهی می تواند به 2 دسته تقسیم شود. دسته اول ارسال پیامک به عموم مردم برای آشنایی با کسب و کارتان و دسته دوم ارسال پیامک گروهی به مشتریان هدف و مشتریان قدیمی شماست که دیگر شامل تمام افراد نمی شود. 

ارسال هر دو دسته پیام برای مخاطبین لازم است. اما از دسته دوم نتیجه بهتری دریافت می کنید. چرا که مخاطبین هدف پیش نیاز خرید محصول شما را دارند و در مرحله بعدی لازم است مشتری تصمیم بگیرد که از شما خرید کند یا فروشنده دیگر.

همچنین ارسال پیامک گروهی می تواند باعث ایجاد حس وفاداری در مشتری شود. چرا که مشتری احساس می کند شما به فکر او هستید و مشتری را رها نکرده اید.

کاربرد ارسال پیامک گروهی

تفاوت ارسال پیامک انبوه با sms مارکتینگ

بازاریابی پیامکی یک روش بازاریابی است که این امکان را فراهم می کند تا متن مدنظرتان را به طور همزمان برای عده ای از افراد ارسال نمایید. در این روش بازاریابی به افرادی پیام ارسال می شود که در سایت شما ثبت نام کرده اند و یا قبلا به نوعی با شما ارتباط داشته اند. در واقع آنها خودشان تصمیم گرفته اند که شما برایشان پیامک ارسال نمایید.

برخلاف بازاریابی پیامکی، ارسال پیامک انبوه افراد  بیشتری را مورد هدف قرار می دهد و حتی ممکن است برخی افراد مخاطب هدفتان نباشند. این روش نرخ تبدیل کمتری نسبت به بازاریابی پیامکی دارد.

چگونه پیامک انبوه ارسال کنیم؟

اکنون که با مزایا و معایب ارسال پیامک انبوه آشنا شدید، در این قسمت به نحوه ارسال پیامک انبوه می پردازیم. برای این کار به یک پنل پیامکی، شماره تلفن مخاطبین و متن پیامتان نیاز دارید.

روش های ارسال پیامک انبوه 

از طریق روش های مختلفی می توانید به ارسال پیامک انبوه بپردازید. ارسال پیامک انبوه از طریق روش های زیر باعث هدفمند شدن تبلیغات و مدیریت بودجه تبلیغات می شود.

  • ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت

یکی از مواردی که هنگام ارسال پیامک انبوه باید به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن سن و جنسیت مخاطبین تان است. برای مثال در صورتی که قصد بازاریابی از طریق پیامک در حوزه خدمات ناخن را دارید، مخاطبین هدفتان خانم ها هستند. ارسال پیامک تبلیغاتی خدمات ناخن به آقایان باعث هدر دادن بودجه و زمانتان می باشد.

  • ارسال پیامک بر اساس منطقه

یکی دیگر از روش های ارسال پیامک انبوه، در نظر گرفتن شهر، استان و یا شهرستان مخاطبین تان است. ارسال پیامک گروهی در رابطه با خدمات ناخن برای همشهری هایتان می تواند یک گزینه مناسب باشد. در صورتی که ارسال پیامک گروهی تبلیغات ناخن برای تمام مخاطبین از شهر های مختلف، هدفمند محسوب نمی شود. 

  • ارسال پیامک با استفاده از بانک اطلاعات

یکی دیگر از روش های ارسال پیامک انبوه که می تواند برایتان هدفمند باشد، استفاده از بانک های اطلاعاتی است. شما می توانید بانک اطلاعاتی مخاطبین هدف خود را بدست آورده و به ارسال پیامک انبوه برای آنها بپردازید. برای مثال در صورتی که برای خدمات ناخن خود نیاز به همکاری با سالن های زیبایی دارید، می توانید بانک اطلاعات سالن های زیبایی شهر خود را بدست آورده و به ارسال پیام بپردازد. شما می توانید بانک اطلاعات مشاغل مدنظر خود را خریداری کنید و با استفاده از جدیدترین اطلاعات، به ارسال پیامک انبوه بپردازید.

نکات مهم در ارسال پیامک انبوه

دانستن روش های ارسال پیامک انبوه، مزایا و معایب آن و کاربرد ارسال پیامک تبلیغاتی نمی تواند به تنهایی به شما کمک کند. برای ارسال پیامک گروهی لازم است به یک سری نکات که در ادامه می گوییم نیز توجه داشته باشید.

  • جشنواره ها و تبلیغات خود را از طریق پیامک گروهی به کاربران اعلام کنید. 
  • ارسال پیامک انبوه نیاز به برنامه ریزی و تعیین هدف دارد. پیش از آن که اقدام به ارسال پیامک گروهی کنید، ابتدا هدف خود را تعیین نموده و برنامه ریزی کنید.
  • متن پیام تبلیغاتی باید به طور واضح موضوع را بیان کند. از نوشتن مطالب نامرتبط و حاشیه خودداری کنید.
  • پیامک گروهی را به زمان مناسبی اختصاص دهید. ارسال پیامک در زمان نامناسب باعث آزار و اذیت کاربران  و تجربه کاربری نامناسب می شود.
  • ساختار نوشتاری پیامک را بررسی کنید. وجود غلط املایی و نگارشی در متن تبلیغات جلوه مناسبی ندارد.
  • از ارسال پیامک تکراری و کپی کردن از رقبا جلوگیری کنید.
  • پیش از ارسال پیامک به مشتریان، ابتدا آن را برای خودتان ارسال کنید تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

در پایان

بازاریابی پیامکی یکی از موثر ترین روش های بازاریابی می باشد. به کار گرفتن نکات ارسال پیامک گروهی و رعایت آن ها می تواند، نتیجه دلخواهتان را به ارمغان بیاورد. 

ادامه مطلب