روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ارسالی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در ارسال ایمیل گروهی یا همان ایمیل مارکتینگ با آن روبرو می شوند، قرار گرفتن ایمیل ها در پوشه اسپم می باشد. از آنجا که برای تهیه و ارسال ایمیل گروهی زمان و هزینه بسیاری صرف می شود، قرار گرفتن ایمیل ها در صندوق اسپم باعث هدر رفتن انرژی و هزینه شما می شود. چرا که درصد زیادی از  کاربران از صندوق اسپم خود بازدید نمی کنند و با دیدن پیام اسپم شده حس ناخوشایندی از منبع ارسالی آن دریافت می کنند. پیاده سازی روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ارسالی، باعث جلوگیری از این موارد می شود.

عوامل بسیاری باعث قرار گرفتن ایمیل های ارسالی در پوشه اسپم می شود. برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها و مشاهده آنها توسط کاربران خود، بایستی با دلایل اسپم شدن ایمیل ها آشنا شوید و از بروز آن جلوگیری کنید.

در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم چه عواملی باعث قرار گرفتن ایمیل های ارسالی در پوشه اسپم می شود؟ چطور می توان از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کرد؟ بنابراین برای دانستن روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ارسالی، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل قرار گرفتن ایمیل ها در پوشه اسپم

آشنایی با دلایل اسپم شدن ایمیل ها اولین گام برای جلوگیری از این اتفاق است. پوشه اسپم در ایمیل برای قرار گرفتن ایمیل های هرزنامه ها و مشکوک به سوءاستفاده از کاربران در نظر گرفته شده است. سرویس های ایمیل با در نظر گرفتن یک سری فیلتر ها تعیین می کنند که چه ایمیل هایی باید در پوشه اسپم قرار گیرند. در صورتی که ایمیل های شما در پوشه اسپم کاربران قرار گیرد، نرخ تبدیل کمتری خواهید داشت. درواقع بسیاری از کاربران ایمیل های شما را نمیبینند و تعداد کمتری از مشتریان تان را به مشتری بالفعل تبدیل می کنید. در مقاله “نرخ تبدیل ایمیل چیست؟ روش های افزایش نرخ تبدیل ایمیل” به طور کامل در این باره صحبت کرده ایم.

برخی دلایل مهم برای قرار گرفتن ایمیل در پوشه اسپم وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • عدم وجود آدرس فیزیکی
  • اطلاعات نادرست فرستنده ایمیل
  • ارسال ایمیل بدون مجوز
  • استفاده از کلمات اسپم
  • محتوای ضعیف ایمیل
  • به کار بردن تصاویر بزرگ و محتوای کم
  • به کار بردن پیوست های سنگین
  • عدم امکان لغو اشتراک توسط کابران
  • غلط های املایی و گرامری در متن ایمیل
  • ارسال ایمیل به آدرس های غیر فعال

موارد گفته شده تنها برخی از دلایل اسپم شدن ایمیل ها می باشد. در ادامه شما را با راهکارهایی در خصوص جلوگیری از اسپم شدن ایمیل آشنا می کنیم.

چگونه از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟

با مطالعه مواردی که در ادامه می گوییم، از قرار گرفتن ایمیل های خود در پوشه هرزنامه جلوگیری کنید تا وقت و هزینه هایتان به هدر نرود.

به طور کلی رفتارهایی که باعث اسپم شدن ایمیل های ما می شود عبارتند از:

1- استفاده از کلمات علامت های تعجب برانگیز

یکی از مواردی که باعث می شود تا ایمیل شما در صندوق هرزنامه قرار گیرد، استفاده از عبارت هایی همچون رایگان بودن به همراه علامت تعجب (!) زیاد در متن می باشد. معمولا از این عبارت ها در متن های تبلیغاتی و گاهی کلاهبرداری استفاده می شود. 

2- عدم وجود لینک لغو اشتراک

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تا ایمیل های شما اسپم محسوب شوند، عدم وجود لینک لغو اشتراک در آنها می باشد. بسیاری از کاربران نمی خواهند ایمیل های شما را در دفعات بعدی دریافت کنند، بنابراین احترام به حقوق کاربران و قرار دادن لینک یا دکمه لغو اشتراک در فوتر ایمیل، باعث می شود تا ایمیل هایتان اسپم محسوب نشوند.

3- فعالیت های فیشینگ

سرویس های ایمیل به راحتی می توانند توسط فیلترهایی که در نظر گرفته اند، فعالیت های مربوط به فیشینگ را شناسایی کرده و آنها را در پوشه اسپم قرار دهند. در فعالیت های فیشینگ شرکت های کلاهبردار با نام شرکت های معتبر، سعی می کنند اطلاعت محرنامه کاربران را دریافت و سو استفاده کنند.

4- استفاده از تصاویر زیاد

بسیاری از افراد در ایمیل مارکتینگ از تصاویر و بنرهای گرافیکی به منظور جلب نظر مخاطب استفاده می کنند. گاهی اوقات استفاده بیش از حد از تصاویر نه تنها نتیجه خوبی ندارد، بلکه باعث اسپم شدن ایمیل می شود. دلیل اسپم شدن ایمیل های حاوی تصویر زیاد این است که بسیاری از افراد توسط تصاویر از کلمات هرزنامه در تصاویر استفاده می کنند تا توسط فیلترها قابل شناسایی نباشد.

5- استفاده از پیوست های زیاد و غیر ضروری

هنگام ارسال ایمیل گروهی به این نکته توجه داشته باشید که از ارسال پیوست های غیر ضروری به همراه ایمیل خود داری کنید. چرا که کلاهبرداران با استفاده از پیوست ها می توانند جاسوس و بدافزار به سیستم گیرنده منتقل کنند. بنابراین ایمیل هایی که حاوی پیوست های زیادی است، می تواند به عنوان اسپم شناخته شود.

6- قرار گرفتن آدرس ایمیل شما در فهرست سفید کاربران 

از نظر سرویس های ایمیل، ایمیل هایی که از طرف مخاطبین خود دریافت می کنید هرزنامه نیستند و در صندوق ورودی پیام هایتان قرار می گیرد. برای اطمینان از قرار نگرفتن پیام ها در پوشه اسپم می توانید از کاربران خود بخواهید تا شما را به مخاطبین خود اضافه کنند. برای این کار می توانید آموزش های لازم در رابطه با افزودن ایمیل شما به عنوان مخاطب را در ایمیل خوشامد گویی ارسال کنید و از کاربران بخواهید برای دریافت ایمیل هایتان این کار را انجام دهند.

7- بررسی متن ایمیل از نظر املا و نگارش

یکی دیگر از مواردی که از قرار گرفتن ایمیل های شما در پوشه اسپم جلوگیری می کند، بررسی متن ایمیل از نظر املا و نگارش می باشد. وجود غلط های املایی و نگارشی در متن ایمیل یکی از فیلترهای هرزنامه است که پیام شما را در پوشه اسپم قرار می دهد.

8- استفاده از ابزارهای بررسی هرزنامه

یکی دیگر از مواردی که باعث جلوگیری از اسپم شدن در ایمیل مارکتینگ می شود، استفاده از ابزارهای بررسی هرزنامه می باشد. توسط این ابزارهای آنلاین می توانید مشکلات ایمیل خود را پیدا کرده و پیش از ارسال آن ها را رفع کنید. 

9- حذف ایمیل های غیرفعال

ایمیل مارکتینگ برای آدرس ایمیل هایی که مدت زیادی است فعالیتی ندارند، باعث می شود تا ایمیل هایتان در پوشه هرزنامه قرار گیرد. بنابراین لازم است به صورت دوره ای لیست ایمیل های خود را وریفای نمایید و مطمئن شوید، بانک ایمیلی که قصد ایمیل مارکتینگ برای آنها را دارید فعال هستند. خرید بانک ایمیل های جدید و بروز احتمال ارسال ایمیل به ایمیل های غیرفعال را کمتر می کند و در زمان و هزینه هایتان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

10- ارسال ایمیل به طور منظم

ارسال ایمیل در دوره های طولانی باعث می شود کاربران فراموش کنند شما چه کسی هستید و یا حتی ایمیل شما را به پوشه اسپم ها منتقل کنند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید در دوره های منظم با مشتریان خود در ارتباط باشید و برای آنها ایمیل های ارزشمند ارسال کنید. اینگونه در ذهن کاربران نیز ماندگار خواهید شد. 

در پایان

در این مطلب عوامل اسپم شدن ایمیل در ایمیل مارکتینگ را بررسی کردیم و روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل را نیز بررسی کردیم. با رعایت موارد گفته شده می توانید ایمیل های خود را به کاربران تان ارسال کنید و نگران دیده نشدن آنها نباشید.

ادامه مطلب