بهترین ساعت و زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی

یکی از مهمترین مواردی که هنگام ارسال پیامک گروهی باید به آن توجه داشته باشید، زمان ارسال پیامک می باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است تمامی فاکتورهای ارسال پیامک بازاریابی را رعایت کرده باشید، اما به دلیل ارسال در زمان نامناسب نتیجه دلخواه تان را دریافت نکنید. بنابراین زمان ارسال پیامک انبوه از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین ساعت و زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی بپردازیم. با رعایت موارد گفته شده می توانید بازخورد بهتری ازsms مارکتینگ دریافت کنید.

در هر کسب و کاری بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی متفاوت است. به همین خاطر در این مطلب ما به بررسی موارد کلی می پردازیم و شما باید با توجه به نوع کسب و کار خود بهترین زمان ارسال پیامک گروهی را شناسایی کنید. 

به طور کلی برای تمامی کسب و کارها سه بازه زمانی برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد. با توجه به نوع کسب و کار خود بایستی یکی از این بازه ها را برای ارسال پیامک انتخاب کنید.

یکی از بازه های زمانی بسیار خوب برای ارسال پیامک تبلیغاتی ساعت 8 صبح تا 12 ظهر است. در این زمان بسیاری از افراد در حال رفتن به محل کار و دانشگاه هستند. به این ترتیب می توانند پیام های خود را بررسی کنند. برای کسب و کارهایی همچون کافی شاپ ها و رستوران ها بهترین بازه زمانی 8 صبح تا 12 ظهر است. چرا که در این زمان افراد به فکر خوردن میان وعده و غذا هستند.

بازه زمانی طلایی دیگری که برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب است، 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر می باشد. در این ساعات نیز افراد بیشتری موبایل خود را چک می کنند. ارسال پیامک تبلیغاتی در این بازه زمانی برای کسب و کارهای خدماتی از جمله کارواش ها بسیار مناسب است. کاربران ظهر پیام شما را می خوانند و بعد از ظهر برای دریافت خدمات به شما مراجعه می کنند. 

در این بازه زمانی بسیاری از افراد در حال برگشت از محل کار و دانشگاه به خانه هستند. به این ترتیب امکان چک کردن اینباکس پیام ها برای کاربران وجود دارد. برای مثال سالن های زیبایی می توانند در این بازه زمانی پیامک تبلیغاتی و تخفیف های خود را به همراه لینک رزرو نوبت ارسال کنند. بسیاری از خانم های شاغل در روزهای آخر هفته به نوبت آرایشگاه نیاز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه پیامک انبوه ارسال کنیم؟

علاوه بر زمان های گفته شده برخی روزها نیز برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب است و تاثیر بسیاری دارد. 

برای مثال روزهای آخر هفته مانند چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ها زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی هستند. چرا که مردم در این سه روز در حال تصمیم گیری برای آخر هفته خود هستند و زمان بیشتری دارند. 

آخر هفته ها زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. چرا که بسیاری از افراد دیر تر از خواب بیدار می شوند و بسیاری نیز بیشترین زمان خود را به چک کردن شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و پیامک های خود اختصاص می دهند. با توجه به آمارهای بدست آمده حدود 30% از کسب و کارهای موفق در بازه زمانی 9 تا 10 صبح روزهای تعطیل پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند؛ 17% در ساعت 10 تا 11 صبح و 6% نیز بازه زمانی 6 تا 7 روزهای تعطیل را برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب می کنند.

در صورتی که برای محصولات خود تخفیف در نظر گرفته اید، بازه زمانی 6 تا 7 عصر روزهای تعطیل را برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب کنید.

یکی دیگر از زمان هایی که می توانید برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی در نظر بگیرید، مناسبتها و تعطیلات در طول سال است. در ادامه مهم ترین مناسبت هایی که می توانید تبلیغات انجام دهید را آورده ایم.

  • روز پدر و مادر

یکی از زمان هایی که افراد بیشتر به فکر خرید کردن هستند، روز پدر و مادر و قبل از تعطیلات سال نو است. در صورتی که فروشگاه پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات و … دارید، می توانید در این مناسبت ها پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

  • تعطیلات سال نو

سال نو یکی دیگر از مناسبت هایی است که در آن می توانید به ارسال پیامک تبلیغاتی و تخفیف بپردازید. پیش از آغاز سال نو مردم بیشتر به دنبال خرید هستند. بنابراین با یک برنامه ریزی مناسب محصولات جدید خود را پیش از سال نو به مشتریان ارائه دهید.

  • بلک فرایدی

یکی دیگر از مناسبت هایی که اخیرا در کشور ایران رایج شده است، بلک فرایدی می باشد. شما می توانید در آخرین جمعه ماه نوامبر تخفیف بلک فرایدی در نظر بگیرید و به همین واسطه برای مشتریان خود پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید.

  • شب یلدا

یکی دیگر از مناسبت هایی که ارسال پیامک گروهی بازخورد مناسبی برای کسب و کارتان دارد، شب یلدا است. اگر کسب و کارتان در حوزه فروش شیرینی خانگی، آجیل و خشکبار، طراحی دکوراسیون و … است، به راحتی می توانید در شب یلدا با ارسال اس ام اس گروهی فروش فوق العاده ای داشته باشید.

  • ولنتاین

یکی دیگر از مناسبت هایی که مردم به آن اهمیت می دهند و فروش یک سری کسب و کارها افزایش می یابد، ولنتاین است. در صورتی که فروشنده عروسک، ساعت و زیورآلات، کافی شاپ و … هستید در روز ولنتاین می توانید به تبلیغ محصولات خود بپردازید.

تا اینجا با بهترین زمان های ارسال پیامک تبلیغاتی آشنا شدید. در ادامه می خواهیم یک سری نکات برای انتخاب زمان ارسال پیامک تبلیغاتی بررسی کنیم. رعایت موارد گفته شده باعث افزایش نرخ تبدیل sms مارکتینگ می شود.

پیش از آنکه به ارسال پیامک تبلیغاتی برای کسب و کار خود بپردازید، باید مخاطبین هدف خود را بشناسید. برای مثال اگر صاحب یک رستوران هستید و برای فست فودهای خود تخفیف در نظر گرفته اید، ارسال پیامک تبلیغاتی نزدیک ظهر مناسب است. اما توجه داشته باشید که دانشجویان و کارمندان طرفدار چنین غذاهایی هستند و احتمالا ارسال این پیامک تبلیغاتی برای افراد مسن بازخورد مناسبی ندارد. به منظور هدفمند تر شدن sms مارکتینگ می توانید از بانک اطلاعات مشاغل و بانک شماره موبایل استفاده نمایید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، نوع پیامی است که می خواهید ارسال کنید. در صورتی که پیام شما شامل کد تخفیف است، زمان مناسب برای ارسال پیام بعد از ظهر است و اگر پیام شما جنبه اطلاع رسانی دارد؛ صبح ها زمان بهتری است.

همانطور که در ابتدای مطالب نیز گفتیم، هر کسب و کاری با توجه به محصولی که می فروشد باید بهترین زمان برای ارسال اس ام اس گروهی را انتخاب کند. بنابراین شما می توانید روزهای مختلف هفته را برای ارسال پیامک تبلیغاتی امتحان کنید تا ببینید کدام یک بازخورد بهتری داشته است.

نکته بسیار مهم دیگر این است که در زمان ارسال پیامک تبلیغاتی به نوع محصول و خدمات خود توجه داشته باشید. در صورتی که مدیر یک شرکت بیمه هستید، در روزهای هفته و ساعات کاری پیامک ارسال کنید. همچنین در صورتی که صاحب یک رستوران یا کافی شاپ هستید، بهترین زمان روزهای تعطیل و ساعات غیر کاری است.

اگر ارسال پیامک تبلیغاتی خود را به ساعت 9 شب به بعد موکول کرده اید باید بدانید که نه تنها بازخورد خوبی دریافت نمی کنید، بلکه ممکن است جلوه کسب و کارتان نزد مشتری خراب شود. چرا که همه افراد در این بازه زمانی در کنار خانواده و استراحت کردن هستند. 

ادامه مطلب